27. septembra 2014

Ostrov princa Edwarda - Prince Edward Island, Canada


Ostrov Princa Edwarda, Summerside 

Prince Edward Island


Keď som ako dieťa čítala knihu Anna zo zeleného domu, svetoznámu novelu kanadskej spisovateľky Lucy Maud Montgomery, o dievčatku z Ostrova Princa Edwarda, ani som presne nevedela, kde to je a zdalo sa mi to nekonečne ďaleko. A nikdy by som ani nepomyslela, že keď prídem do Quebeku, moji známi, ktorí bývali na tomto ostrove, ma pozvú na návštevu. Podľa sčítania ľudu v 2011, provincia Ostrov Princa Edwarda mala okolo 146 tis. obyvateľov. Je to najmenšia provincia s najmenším počtom obyvateľov v Kanade. Nachádza sa asi 600 km východne od Quebec City. Skladá sa z hlavného ostrova a 231 menších ostrovov. Celkovo celá provincia má rozlohu približne 5,686 km2 (Wikipédia).

V jeden júlový víkend som sa vybrala na Ostrov Princa Edwarda autobusom, ktorý šiel z Montrealu cez Quebec City a provinciu New Brunswick. Z New Brunswick na Ostrov PE som sa dostala lodnou dopravou. Pohodlnosť autobusových liniek v Kanade mi dovolila cestovať nočným spojom kde sedadlo som použila ako lôžko, pretože vzdialenosť je veľká – okolo 1120 km a  cesta trvá okolo 12 hodín.

Keď som prišla na ostrov, videla som PE ako tichý ostrov plný námorných pôžitkov. Hneď v prístave mestečka Summerside som uvidela medzi panorámou bielych jácht vyčnievajúci maják, ktorý pripomína nádej a pohodu. A neskoršie mi moji známi ukázali ostrov, šli sme cez Cavendish kde je dom Anny zo zeleného domu, v hlavnom meste Charlettetown sme zastavili pri mestskej radnici, a popri cestách som videla krásne zelené lúky a prírodu ostrova. Práve sa konal Indian River Festival klasických a jazzových umelcov, ktorý sa koná v Kostole Sv. Márie postavenom vo francúzsko-gotickom štýle a moji známi ma pozvali na túto kultúrnu udalosť.

                            

St.Mary Church v ktorom sa koná Indian River Festival

Na druhý deň sme sa kúpali v mori pri útesoch z červených pieskovcových skál a oddychovali na jemných plážach. V mojich spomienkach ostal Ostrov Princa Edwarda ako pokojné, prekrásne miesto pre oddych, s jeho príjemnými obyvateľmi a opustenými chodníkmi lákajúcim k romantickým potulkám.

                              
   


     

                                          Útesy z červených pieskovcových skál
Red sandstone cliffs

                            
   Pláže z jemného piesku
Beaches of fine sand

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 

Sample text

Sample Text

 
Blogger Templates